Blogg

BLOGGEN 2017-05-04

Kreativitet och galenskap

Sedan antiken har kreativitet ofta kopplats till galenskap. Vi har alla hört uttryck som ”Det galna geniet” eller ”Den galna professorn”.

Under de senaste veckorna har jag haft förmånen att arbeta i ett antal projekt där kreativiteten har varit i centrum och jag erkänner glatt att det är något av det roligaste jag vet. Om det gör mig smått galen? Ja, troligen om ni frågar min omgivning. Att ställas inför utmaningen att utifrån en problemställning skapa en passande lösning är otroligt spännande och utvecklande. Att jaga en innovativ och nytänkande lösning och till slut få till ett resultat över all förväntan ger en ordentlig adrenalinkick. Självklart tänker ni att en så glimrande intelligent människa som jag löser sånt här alldeles på egen hand, men resultatet hade då blivit väldigt mediokert och knappt värt en axelryckning.

Dynamiken när en grupp människor med olika infallsvinklar och egenskaper samlas och skapar något tillsammans är helt enkelt väldigt kul! Den ena galna idén efter den andra slängs fram, blandat med en mycket liten smula förnuft. Tror det är tur för världen att vissa av våra idéer aldrig kommer till mer än idéstadiet, men öppenheten och friheten att kunna bolla vad som helst är otroligt tillfredsställande. Att vrida och vända på detaljerna i slutfasen för att få till det lilla extra kan vara frustrerande och tålamodsprövande. När slutresultatet överstiger alla våra förväntningar är det dock alltid värt all den skoskav, tandagnisslan och överkonsumtion av koffein det för med sig.

Mitt råd till er alla är att omge er med galna människor, gärna galnare än ni själva, då får ni de allra bästa resultaten. Och framför allt får ni så otroligt mycket roligare.

 

Maria Lindell, VD på Roupéz Profile AB

BLOGGEN 2016-10-10

Hur gick det sedan?

 

En del av er har säkert funderat över hur det gick för våra löpare i Stockholm Halvmarathon. Stockholm visade upp sig från sin bästa sida och bjöd på sol, värme och en fantastisk publik. Vid startskottet drog cirka 15 000 löpare iväg i olika startgrupper. Mycket förväntningar, en gnutta nervositet och ett sammanbitet fokus dominerade.

 

Första tillfället för mig att se alla våra löpare var vid Barnhusbron på väg över till Kungsholmen. Jag möttes av ett gäng fräscha löpare med pigga ben, glada miner och ett högt tempo. Flera kilometer senare började värmen ta ut sin rätt och det var varma och svettiga löpare som sprang förbi. Inte lika pigga ben men fortfarande samma glada miner och vinkningar. Stämningen under loppet var enastående såväl från löpare som publik. Otroligt mycket positiv energi från alla håll gjorde det till en ren njutning att vara med på ett hörn som Roupéz egen fotograf. Målgången på Norrbro var något bland det härligaste jag har sett. Roupéz-löpare efter Roupéz-löpare dök upp med full fokus att ta sig över mållinjen. Många sammanbitna käkar, ömmande ben och en vilja av stål.

 

Av 30 deltagare från Roupéz Profile lyckades varenda en ta sig i mål! En härlig personlig seger för var och en och en fantastisk laginsats där alla visade sin glädje över sina medlöpares prestationer.

 

Hur gick det då för Katarina, min alldeles egna hjälte, undrar ni kanske? Med en härlig vinnarskalle krigade hon sig igenom hela loppet med sin trogna medlöpare Sanda vid sin sida. Som det team de var under hela loppet, sprang de skrattande in i mål, sida vid sida.

 

Orden som fastnade hos våra löpare efter loppet får sammanfatta denna härliga resa: glädje, pannben, sammanhållning, kul, stämning, positiv energi, lyckas med det omöjliga, gemenskap och att ALLA KAN.

 

Maria Lindell, VD på Roupéz Profile AB

BLOGGEN 2016-09-09

EN VECKA I HÄLSANS TECKEN

 

Att vi mår bättre av att röra på oss och motionera är inget nytt för oss. Man presterar bättre, tänker klarare och tar bättre beslut.

 

För att få en balanserad vardag är motion en viktig pusselbit och eftersom ett företag aldrig blir bättre än sin personal är det viktigt för oss att vår personal mår bra och trivs. Det var i de banorna vi tänkte när vi ville göra något bra för vår personal och våra kunder. Att få våra kunder och vår personal att må bra ihop var för oss ett givet framgångsrecept.

Med denna grundtanke bestämde vi oss för att arrangera vårt eget löparevent Roupéz Profile Runners. Vi samlade ett glatt gäng kunder och personal som har siktet inställt på att springa Stockholm Halvmarathon på lördag. Sedan tidigt i våras har hela gänget träffats för ett flertal gemensamma löpträningar ledda av löparoraklet Tony Hatefnejad. Det har varit allt från teknikträning till backträning och intervaller vilket tillsammans med Tonys anpassade träningsprogram har gett deltagarna rätt verktyg för att kunna genomföra loppet på det sätt de tänkt sig.

 

Vår grupp består av allt från rena nybörjare till mycket erfarna och starka löpare. Det viktiga är att alla presterar efter sin egen förmåga och hittar sin unika motivation. Det är fantastiskt kul att se en grupp med så olika målsättningar komma samman och ha roligt ihop.

 

Jag vågar påstå att alla medverkande har förbättrat sin löpteknik och inte minst träffat nya trevliga människor. Det finns några riktigt imponerande löpare i gruppen som kommer att prestera riktigt bra tider. För mig har ändå de riktiga hjältarna framträtt i de personer som aldrig har tränat löpning tidigare. Idag får de personifieras av Katarina som har gjort en storartad resa från att aldrig löptränat innan till att idag stå redo för att ta sig an en halvmarathon. Den glädje och tillfredsställelse som sågs hos Katarina första gången hon sprang milen gjorde mig glad i hela kroppen. Det blir väldigt tydligt att det handlar om inställning och vilja. Att sätta en personlig målsättning och sedan våga genomföra den i sitt eget tempo. Stöttning av sina lagkramrater är såklart också en viktig del och den härliga energin i gruppen har lett till initiativ till gemensamma träningar, kostråd och träningsscheman.

 

Min fasta övertygelse är att alla kan bli bra på i stort sett vad som helst om man har tålamod och lägger ner det antal timmar som krävs. Talangen varierar hos olika människor men då är investerad tid det som skiljer. Inställning och övertygelse om att man klarar det man ställer in sig på är vad som skapar möjligheten att lyckas.

 

Med den kämparvilja jag sett i denna grupp är det knappt det behövs, men vill önska alla våra löpare och så klart alla andra som springer på lördag ett stort lycka till!

 

Maria Lindell, VD på Roupéz Profile AB

Välkommen till Roupéz-familjen!

 

Den symboliska Roupéz-familjen här på hemsidan visar på hur produktmedia är en del i vår vardag och letar sig in i vårt liv utan att vi märker det. Tack vare att produktmedia fyller en funktion för användaren och finns det med vid frukostbordet, i hallen, på kontoret, på fotbollsmatchen, ja i stort sett vid alla händelser i vår vardag. Reklam i vardagen utan att vara påträngande just för att vi faktiskt har användning för det.

 

Verkligenhetens Roupéz-familj är de människor jag har förmånen att få dela mina vardagar med. Vi är som familjer är mest. Den ena är inte den andra lik och alla har sina sidor och egenheter. Det hade varit enkelt att sortera in familjemedlemmarna i olika fack – Sveriges svar på Enrique Iglesias, Järnladyn, vår egen McGyver osv, men människor är aldrig bara en sida. Vi är mycket mer komplexa än så, vilket är precis det som gör familjen så härlig.

 

Att ta till vara på allas goda sidor och låta var och en fokusera på det de är bra på är otroligt viktigt för att få en harmonisk familj.

 

Glada och engagerade människor tar också hand om våra härliga kunder på allra bästa sätt. Vi erbjuder våra kunder en bredd och kreativitet anpassat efter kundens speciella behov. För det är inte bara familjemedlemmarna som är unika utan såklart även våra kunder.

 

För att kunna stärka våra kunders varumärke behöver vi förstå våra kunder och utveckla ett långsiktigt samarbete.

Känn er välkomnade till Roupéz-familjen! Vi ser fram emot möjligheten att dela med oss av vår mångsidighet i framtida samarbeten med er kända såväl som okända kunder.

 

Maria Lindell, VD på Roupéz Profile AB

 

 

PROFILPRODUKTER • PROFILREKLAM • PROFILKLÄDER • ARBETSKLÄDER • GIVE AWAYS • REKLAMPRODUKTER • PRESENTREKLAM • GÅVOR

© Roupéz Profile AB 2016 • Certifierad enligt ISO 9001 Kvalitet & 14001 Miljö